Tripwire, to tani produkt (zwykle od nawet 5 do 50 złotych), który jest sprzedawany nowym subskrybentom poczty e-mail po zarejestrowaniu się na Twojej witrynie. Ma to na celu wzmocnienie relacji i “przełamanie bariery” między kupującym a sprzedawcą.
Przez przyspieszenie relacji rozumiemy, że tripwire jest praktycznie „produktem startowym”, który ułatwia sprzedaż klientom Twojej podstawowej oferty, na przykład produktów lub usług premium.
Czasami osoby dołączające do Twojej listy e-mailowej mogą nie być zainteresowane Twoją podstawową ofertą. Dlatego pierwszym krokiem w przekonaniu ich powinno być zaprezentowanie im prostej i niedrogiej oferty. Dzięki temu potencjalni klienci pokonają obawy związane z zakupami u Ciebie i zyskają zaufanie.
Jeśli porównamy relację z klientem do wspinaczki po drabinie, to drabina wartości jest jak prosta linia. Klient po prostu odwiedza Twoją witrynę, zapisuje się na listę e-mailową i nagle – bum! Drabina wznosi się prawie pod kątem 90 stopni.
Wtedy Twój klient może zdecydować się na większe zakupy – może to być kwota 100, 500, 1000 złotych, lub nawet więcej.
Ale jak obsłużyć większy rynek za pomocą usług automatyzacji, jednocześnie budując zaufanie?
Odpowiedź brzmi:
Tripwire przyciąga więcej klientów i pielęgnuje relacje. Osoby, które kupiły Tripwires są 10 razy bardziej skłonne do zakupu podstawowej oferty.
Oferując tripwire, w zamian zapewniacie wartość za niewielką kwotę. Tworzy to skojarzenie dla kupującego: jeśli wydadzą niewielką sumę pieniędzy, zyskają trochę wartości. A jeśli zainwestują więcej, zyskają większą wartość.
W końcu wydawanie pieniędzy na Twoje produkty stanie się naturalne dla klienta.
Jednak celem tripwire niekoniecznie jest osiąganie zysków. Służy on zwiększeniu bazy klientów i pokryciu wszelkich kosztów związanych z pozyskiwaniem leadów.
W rzeczywistości wiele firm sprzedaje swoje tripwire ze stratą, aby zyskać więcej klientów w dłuższej perspektywie.
Twój tripwire powinien być ofertą, której klient nie będzie mógł się oprzeć. Coś tak atrakcyjnego, że potencjalny klient nie będzie chciał tego przegapić. Pamiętaj też, że wszyscy boimy się czegoś przegapić (FOMO)
*FOMO oznacza "Fear of Missing Out", co po polsku można przetłumaczyć jako "Strach przed Ominięciem". Jest to uczucie lęku lub niepokoju, które odczuwamy, gdy obawiamy się, że nie uczestniczymy w czymś istotnym lub nie doświadczamy czegoś, co inni przeżywają.
Nie myśl, że musisz być guru marketingu, aby stworzyć własny, nieodparcie atrakcyjny tripwire.
Wszystko, co musisz zrobić, to postępować zgodnie z krokami, które przygotowałem dla Ciebie.
Tworzenie Lead magnetu
Pierwsze kroki są zawsze kluczowe. Zanim więc utworzysz i zaoferujesz swój tripwire, konieczne jest zdobycie subskrybentów na Twoją listę mailingową. Aby to osiągnąć, musisz stworzyć lead magnet*.
Lead magnet znany również jako magnes pozyskiwania leadów, to rodzaj darmowej oferty lub zawartości, którą przedstawia się potencjalnym klientom w zamian za ich dane kontaktowe, takie jak adres e-mail. Celem lead magnetu jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowania potencjalnych klientów, zachęcenie ich do zapisania się na listę mailingową lub do podjęcia dalszych działań marketingowych. Lead magnet może przybierać różne formy, takie jak e-booki, szablony, poradniki, materiały szkoleniowe czy ekskluzywne oferty. Jego głównym celem jest budowanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez dostarczanie wartościowej i pomocnej zawartości.
Jednak najważniejsze jest to, aby zaoferować coś, co cały Twój rynek uzna za wartościowe.
W tym celu musisz zrozumieć i zdefiniować wartość swojego produktu lub usługi. Wtedy i tylko wtedy, potencjalni klienci znajdą przekonujący powód lub motywację do pobrania Twojej oferty.
Najlepszą propozycją wartości, jaką możesz im zaoferować, jest ta, którą potrzebuje Twój potencjalny klient. Zamiast więc próbować stworzyć coś, co Twoim zdaniem mogą chcieć, zastanów się, czego naprawdę potrzebują.
Zidentyfikuj typowe problemy, z którymi borykają się odwiedzający Twoją witrynę, i zaoferuj szybkie rozwiązanie, którego szukali.
Gdy znajdziesz odpowiedzi na te pytania, będziesz w stanie stworzyć bezpłatny Lead magnet (a potem tripwire) i skutecznie go promować.
Im szybciej zrozumiesz, jak Twoje produkty lub usługi mogą rozwiązać problemy potencjalnych klientów, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają u Ciebie zakupu.
Twój lead magnet stanowi punkt wyjścia, który pozwoli Ci segmentować listę poprzez różne tematy i rozwiązania związane z większymi produktami lub usługami.
Kiedy myślisz o tripwire, nie jest to pierwszy pomysł, który przychodzi Ci do głowy. To nie jest też coś, co po prostu “wrzucasz w Internet” licząc na to, że potencjalni klienci go zakupią.
Chociaż nie wymaga to wyczerpującego i skrupulatnego procesu myślenia, wymaga efektywnej sesji burzy mózgów. Zadaj sobie te same pytania, które zadawałeś podczas tworzenia lead magnetu, aby zidentyfikować problemy, które potencjalni klienci chcą rozwiązać.
Podczas burzy mózgów rozważ przeprowadzenie ankiety wśród odbiorców, aby dowiedzieć się, jakie problemy możesz im pomóc rozwiązać za pomocą niskokosztowego produktu o wartości od 5 do 50 złotych.
Jeśli na przykład sprzedajesz wiele produktów lub usług, skoncentruj się na tych, które cieszą się największym popytem. Dzięki temu będziesz mógł określić, co skopiować lub przystosować.
Najlepszym sposobem na wygenerowanie interesującej oferty, która będzie odpowiednia dla Twojego lead magnetu i jednocześnie podkreśli wartość Twojego głównego produktu lub usługi, jest przeanalizowanie Twojej aktualnej podstawowej oferty i tego, co aktualnie oferujesz.
Przyjrzyj się swoim produktom lub usługom i zastanów się, czy można je podzielić i sprzedać. Na przykład, jeśli świadczysz usługi, możesz zaoferować „Plan działania projektu”.
Pozwól tripwire powinien stać się integralną częścią Twojego biznesu. Wykorzystaj to jako pretekst, aby klienci ponownie odwiedzili Twoją stronę.
Rozważ również najczęstsze zastrzeżenia dotyczące Twoich produktów lub usług. Czy Twój rynek docelowy uważa, że Twoje produkty lub usługi są zbyt drogie?
Podobnie jak w przypadku budowania relacji z przyjacielem, kluczem jest budowanie zaufania. Gdy już zdobędziesz ich zaufanie, reszta procesu przebiegnie bezproblemowo.
Nadszedł czas, aby wybrać rodzaj tripwire, który dostarczy potencjalnym klientom wartościową propozycję, gdy odwiedzą Twoją witrynę.
Podczas podejmowania decyzji, bierz pod uwagę następujące kwestie:
Wykorzystaj swoje umiejętności: Zwróć uwagę na swoje talenty i umiejętności. Zaoferuj produkt, w którym czujesz się pewnie i wiesz, że możesz się w nim wyróżnić. Jeśli jesteś dobrym pisarzem, rozważ stworzenie e-booka. Jeśli preferujesz video, skoncentruj się na szkoleniu video.
Cechy skutecznego tripwire
Istnieje wiele różnych typów i formatów tripwire, dlatego wybierz ten, który najlepiej pasuje do Twoich umiejętności i wiedzy.
Oto kilka opcji do rozważenia:
Dobierz odpowiednią formę tripwire, która najlepiej odpowiada Twoim celom i potrzebom Twojej grupy docelowej.
Określenie tytułu tripwire jest podobne do tworzenia nagłówka artykułu. Potrzebujesz atrakcyjnego i przyciągającego uwagę tytułu, który będzie zachęcał odwiedzających do skorzystania z Twojej propozycji wartości.
Tytuł jest pierwszą rzeczą, którą zauważą ludzie, gdy zobaczą Twoją ofertę
Pamiętaj, że kluczowe jest zrozumienie klientów i pokazanie, że rozumiesz ich problemy i potrzeby. Stosując się do tych zasad, możesz zwiększyć skuteczność swojego tripwire i przyciągnąć więcej klientów.
Stworzenie specjalnej strony internetowej, na której znajdą się wszystkie ważne informacje o Twoim tripwire, pomoże klientom czuć się pewniej przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Zanim klienci podejmą decyzję zakupową, zależy im na posiadaniu kompletnych informacji. Szukają recenzji, ceny, opisu produktu, gwarancji i innych szczegółów, aby czuć się pewniej.
Pytania, które mogą sobie zadawać, gdy natrafią na Twoją ofertę tripwire, mogą być m.in.:
Odpowiedz na te pytania i zyskaj zaufanie klientów. Zamieść politykę gwarancji, informacje o zwrocie pieniędzy, gwarancje jakości oraz inne istotne szczegóły, które pomogą potencjalnym klientom w podjęciu decyzji.
Przedstaw potencjalnym klientom, co mogą zyskać dzięki Twojej ofercie i dlaczego Ty jesteś najlepszą opcją dla nich.
Nie kończ relacji po sprzedaży tripwire. Podróż jeszcze się nie skończyła.
Jeśli już coś od Ciebie zakupią i im się spodoba, będą chcieli nadal korzystać z Twoich ofert.
Dlatego ważne jest, aby pielęgnować tę relację. Komunikuj się z nimi za pośrednictwem e-maili, aby zachęcić ich do powrotu na Twoją stronę i do dalszych zakupów w Twojej firmie.
Oto kilka sposobów, jak utrzymać kontakt z klientami po dokonaniu zakupu:
Optymalizacja współczynnika konwersji (CR) może mieć istotny wpływ na sukces Twojego marketingu tripwire.
Masz już działającą strategię, która pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby klientów. Rozumiesz także swoją grupę odbiorców i wiesz, jak lepiej dostosować się do ich potrzeb.
Na przykład, aby promować i optymalizować swój tripwire, umieść go na swojej stronie internetowej, sprawiając, że będzie on widoczny i łatwy do znalezienia.
Ekspozycja ma kluczowe znaczenie dla sukcesu sprzedaży tripwire. Jeśli potencjalni klienci nie znajdą Twojej oferty, nie będą jej kupować.
Możesz również rozważyć promowanie swojego tripwire na pasku nawigacyjnym lub w nagłówku.
Nie zapomnij podkreślić propozycji wartości oraz korzyści, jakie zapewni on Twoim klientom. Wykorzystaj jasne i wyraźne wezwania do działania, aby zachęcić klientów do podjęcia kolejnych kroków.
Analizuj zachowanie klientów na Twojej stronie:
Zawsze przeprowadzaj testy A/B lokalizacji Twojej oferty tripwire na stronie internetowej, aby określić, która lokalizacja generuje większą konwersję.
Skonfiguruj podstawową kampanię retargetingową, aby sprawdzić, czy lepiej jest wyświetlać reklamy zimnym lub ciepłym odbiorcom.
Jeśli chodzi o sprzedaż tripwire, możesz skorzystać z narzędzi takich jak SendOwl. Jest to przyjazne narzędzie umożliwiające sfinalizowanie zakupu klienta i dostarczenie produktu cyfrowego bezpośrednio do jego skrzynki odbiorczej.
Możesz także użyć Teachable, jeśli Twój tripwire to kurs online. W takim przypadku po prostu daj klientowi dostęp do kursu po jego zakupie.
Możesz również skonfigurować automatyzację za pośrednictwem swojej platformy marketingu e-mailowego. W AutoGrow używamy MailChimp i ActiveCampaign. Kiedy klient dokona zakupu, zostanie automatycznie wysłana do niego wiadomość e-mail z instrukcjami dotyczącymi dostępu do produktu lub jego pobrania.
Na koniec promuj swój tripwire za pomocą...
Chcesz wydać własny e-book?
Jak szybko wydać i sprzedać e-book
Konsultacja 1:1
Potrzebujesz rozwiązać problem?
Chcesz tworzyć własne produkty cyfrowe? Trafiłeś idealnie! E-book to najlepsza forma, z jaką możesz zacząć działać!
Social media
© Copyright Arkadiusz Szuba 2023. Wszystkie Prawa Zastrzeżone. Polityka Prywatności | Regulamin